Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor

13 Ocak 2015, Salı - 12:02
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Başkan Hakan Tütüncü, bir muhtarın ev sahipliğinde 3 ayda bir yaptıkları hizmet istişare toplantısıyla, hizmeti vatandaşın ayağına götürdüklerini söyledi.

Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, 2. döneminin bir çalışması olan ve 3 ayda bir tekrarladığı muhtarla istişare toplantısı yapılmasının 3. turunu başlattı.

Toplantı, bir mahalle muhtarının evinde, 10’a yakın muhtarın katılımıyla gerçekleşiyor. 66 mahalle muhtarını kapsayan toplantıyla, hizmetin vatandaşın ayağına götürülmesi ve problemlere yerinde çözüm bulunması amaçlanıyor.

Muhtarın evinde hizmet toplantısı

Başkan Tütüncü’nün, bir muhtarın evinde bölge muhtarlarıyla hizmet toplantısı yapması Antalya’da ilk olma özelliğini de taşıyor. Hizmet değerlendirme toplantısının 3. turunun ilkine Altınova Düden Mahalle Muhtarı Cemali Cetinkaya ev sahipliği yaptı. Muhtarın evinde gerçekleşen toplantıya Başkan Tütüncü ile birlikte Kepez Muhtarlar Derneği Başkanı Feyzullah Büyükkeleş, Meclis Üyesi Serhat Demir, Başkan Yardımcısı Sebahat Adanır, İmardan Sorumlu Başkan Danışmanı Ramazan Eciş, Fen İşleri Müdürü Ali Aslan ile Ak Parti Kepez İlçe Başkan Yardımcısı Mustafa Turan katıldı.

Toplantıda Orta Mahalle Muhtarı Hasan Alıcı, Sinan Mahalle Muhtarı Ahmet Avcı, Baraj Mahalle Muhtarı Adnan Uç, Mehmet Akif Ersol Mahalle Muhtarı Muhammet Tuna, Güneş Mahalle Muhtarı Mehmet Özgan,  Altınova Menderes Mahalle Muhtarı Ahmet Ali Bozlar ile Teomanpaşa Mahalle Muhtarı Hüseyin Demir de yer aldı.  Toplantıda muhtarlar, hizmet taleplerini dile getirdiler. Başkan Tütüncü de mahallelerde yapılacak olan hizmetlerle ilgili muhtarları bilgilendirdi.  
  
Aile ortamında hizmetler konuşuluyor

Başkan Hakan Tütüncü de toplantı sonunda yaptığı açıklamada muhtarı evlerinde ziyaret ederek mahallelerin problemlerine çözüm aradıklarını söyledi.  Tütüncü, muhtarların kendilerine her zaman ve her şart altında ulaşabildiklerini ama hizmet değerlendirme toplantısıyla zaman baskısı olmadan, bir çay sohbeti ortamında hizmetleri konuşabildiklerini kaydetti.

Başkan Tütüncü, toplantılara belediye bürokratlarının da eşlik ettiğini anımsatarak, “Muhtarlarımızla yaptığımız hizmet istişare toplantıları, bürokratlarımızla adeta hizmeti mahallelerimizin ayağına götürdüğümüz bir çalışma oluyor.” dedi.

Telefon trafiği ile problemler çözülüyor

Hizmet değerlendirme toplantısının 3. turunu Altınova bölgesinde başlattıklarını aktaran Tütüncü, “Samimi bir ortamda, 2 saat süren bir toplantıda muhtarlarımız, mahallelerimizin her türlü problemini bizlere iletebiliyorlar. Bu toplantılarda kendi planlarımızı muhtarlarımızı aktarıyoruz. Geçtiğimiz 3 ayda mahallelerle ilgili yaptığımız çalışmalarla ilgili bilgi veriyoruz.  Önümüzdeki 3 ayda yapacağımız çalışmaları anlatıyoruz.” ifadesini kullandı.
 
Tütüncü, muhtarlarla yaptıkları toplantıların sağladığı faydaları da şu şekilde özetledi: “Birincisi muhtarlarımızla akşam sohbetinde geniş bir zaman diliminde problemlerimizi konuşabiliyoruz. İkincisi, her toplantıda bir muhtarımızı evinde ziyaret ederek kendisini onura ediyoruz. Üçüncüsü muhtarlarımız bizimle beraber gelen belediye bürokratlarına doğrudan problemlerini iletebiliyorlar. Problemlerini ilettikleri konularda da hemen cevap alabiliyorlar. Dördüncüsü de mahallelerin sorunları, merkezi idareyi, Büyükşehir Belediyesi’ni ilgilendiriliyorsa telefon trafiği ile bu sorunları Büyükşehir Belediye Başkanımız Menderes Türel’e, Büyükşehir’in ilgili bürokratlarına ya da merkezi idarenin Antalya İl Müdürlerine aktarıyoruz. “

 Toplantıların sonuçları alınmaya başlandı

Başkan Hakan Tütüncü, muhtarlarla yaptıkları toplantının ne kadar yararlı olduğunu da şu örneği verdi: “Altınova mahallelerimizin muhtarlarıyla 3 ay önce yaptığımız toplantıda bölgedeki Ruhi Sunar İlkokulu’na ek bina yapılmasıyla ilgili bir talep vardı. Konuyla ilgili belediyemiz yapmamız gereken çalışmaları tamamladı. Menderes Mahalle Muhtarımızın, Milli Eğitim nezdinde takip etmesi gereken işler vardı. He iki tarafın ödevlerini yapması sonrası Milli Eğitim Bakanlığı, Ruhi Sunar İlkokulu’na ek bina yapılmasını yatırım programına almış. Ek binanın yatırım programına alınması muhtarla yaptığımız toplantının ne kadar verimli geçtiğini gösteriyor.”

Muhtarlar evde toplantı Antalya’da ilk

Muhtarlarla evlerinde toplantı yapılmasının Antalya’da ilk olduğuna işaret eden Tütüncü, “Öncü belediye olma özelliğimizi bu toplantıda öne çıkarıyoruz.  İsteriz ki, bu çalışma bölgemizdeki diğer belediyelere örnek olsun.” İfadesini kullandı.

Tütüncü, konuşmasının devamında şunları söyledi:  “Kepez Muhtarlar Derneği Başkanımız Feyzullah Büyükkeleş ve muhtarlarımızın verdiği bilgiye göre, bu toplantılar hizmetleri hızlandıran bir çalışma oldu. Hizmet süremiz boyunca 3 ay ile 4 ay arasında bu toplantılarımızı sürdüreceğiz. Böylece muhtarlarımızla bir yılda 3 ayrı toplantıda projelerimizi, hizmetlerimizi konuşmuş olacağız. Yerel yönetim, yerelde yapılır anlayışı ile mahallelerimizin taleplerini yerinde dinleyeceğiz. Yapmış olduğumuz çalışmaların son durumunu da mahallelerimizin temsilcileri olan muhtarlarımızla değerlendireceğiz. Bu çalışma ile katılımcılığa da ciddi bir katkı sağlıyoruz. Bu toplantılar, hizmetleri gerçekleştirmede bize önemli bir katkı sağlıyor.  Çok daha hızlı hareket ediyoruz. Problemlerimizi çok daha kapsamlı bir şekilde, el birliğiyle takip ediyoruz. Hizmet değerlendirme toplantısı, ‘Birlikte çalıştık, birlikte başardık’, ilkesinin hem özüne hem de ruhuna uygun olan çalışma yöntemidir. Bu yöntemimizi muhtarlarımızla kararlılıkla sürdüreceğiz.”
 
Tütüncü, ziyarete eşlik eden Ak Parti Kepez İlçe Teşkilatı yöneticilerinin de merkezi idare ile siyasetin çözmesi gereken konuların çözümü noktasında kendilerine yardımcı olduğunun altını çizdi.

25 yıllık muhtarım. İlk kez tanık oldum

Kepez Muhtarlar Derneği Başkanı ve Fabrikalar Mahalle Muhtarı Feyzullah Büyükkeleş de Tütüncü’nün muhtarla evde toplantı yapmasıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:  “25 yıldır muhtarım. Daha önce böyle bir toplantıya şahit olmadım. Genç ve dinamik Başkanımız, hizmet için muhtarlarımızın ayağına geliyor. Bir sohbet havasında muhtarlarımızı dinliyoruz. Sorulan sorulara da belediye bürokratları anında cevap veriyor.  Başkanımız hizmet yapma konusunda bizleri kamçılıyor. 25 yıllık muhtarım, kendisine ayak uydurmaya gayret ediyoruz. Kendisine muhtarlara gösterdiği samimiyetten dolayı teşekkür ederim.”

Muhtarlar toplantıdan ve Tütüncü’den memnun

Muhtarlar da toplantıyla ilgili memnuniyetlerini şu şöyle dile getirdiler: “Bizi verdiği değerden dolayı kendisine teşekkür ederiz. Gerekli desteği, hizmeti bizlere sunuyor.  Hizmet bakımından da elinden ne geliyorsa yapıyor. Hizmet değerlendirme toplantıları bugüne kadar yapılmamıştı.  Bu toplantılar çok olumlu geçiyor. Mahallenin sıkıntılarını, iki ağabey kardeş gibi konuşabiliyoruz. Çok faydalı geçiyor.  Aile içi toplantıdan çok memnunuz.  Her türlü derdimize koşuyor. Başkanımızdan çok memnunuz. Yerinde hizmet yapıyor. Dertlerimizi rahat rahat anlatabildiğimiz bir aile ortamı oluşturdu. Başkanımızla gurur duyuyoruz.” 
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor
Kepez’de hizmet vatandaşın ayağına gidiyor

Benzer Haberler